Nesvačilský
hangár

Nesvačilský
hangár

Olaf 2

Další vývojový stupeň obříka, poháněného benzínovým motorem ZDZ 40. Podařilo se mi zhruba o půl kilogramu snížit letovou váhu ve srovnání s jeho předchůdcem. Nadále však odcházely převody serv Hitec v provedení HB na klapkách, takže jsem nakonec přešel na serva s kovovými převody. Užil jsem si s ním docela dost příjemných chvil.

Když už to vypadalo, že je vychytávání much u konce, dopustil jsem se učebnicového selhání: Po krásném odpoledni na letišťátku jsem začal model rozebírat. Při čerpání zbytku paliva z nádrže mne napadlo, že by nebylo od věci ten tu trochu směsi ještě vylétat, abych mohl namíchat novou dávku. Vypadalo to na asi deset minut letu. Na MAX BEC sice nesvítila dioda, indikující plné nabití, to mě ale neodradilo: palubní systém přece napájí baterie LiOn 2S2P.

Po vzletu jsem dal pár svých obvyklých pokusů o akrobatické obraty. Po nějakých osmi minutách letu jsem nastoupal do výšky, abych po zastavení motoru přistál opravdu pohodlně. Zhruba ve 150 metrech jsem ještě na plý plyn zkoušel kopané obraty. Následoval celkem uspořádaný strmý klesavý let a potom likvidace modelu nárazem do oranice.

Motor i RC vybavení nebyly na první pohled poškozeny, takže jsem mohl vyzkoušet funkci. Rádio (Spektrum) reagovalo, nicméně ze zdroje jsem posléze vybil ani ne 100 mAh.

Poučení: Osvědčené pravidlo, že poslední let se nemá dělat, platí stále!

070616Olaf_b
070616Olaf_bec
070616Olaf_celk
070616Olaf_inst
070616Olaf_oc
070616Olaf_zz

Kliknutím se dostanete
k většímu obrázku,
mnohdy i s popisem.