Na letiště v Dunajskej Lužnej, které leží kousek za Bratislavou jsme přijeli s Michalem v pátek podvečer. Byla zde již většina slovenských pilotů a pilně létali. Vyndali jsme modely a Michal si dal krátký skok. Byl opravdu krátký, protože během asi 5 minut se zvedl silný vítr a přišel prudký déšť, takže jsme na uvítanou pěkně promokli. Ale vzhledem k faktu, že pro ten den padl v oblasti teplotní rekord to vlastně bylo docela příjemné. Ještě před setměním dorazila také výprava z Valašského Meziříčí. Ubytováni jsme byli v tzv. „dělnickém hotelu“, který mě po pravdě k srdci moc nepřirostl, zvláště když jsem otevřel na pokoji okno a zapomněl zapnuté světlo. Později jsem zde našel několik tisíc komárů a s těmi se rozhodně spát nedalo. Musel mi být vyměněn pokoj, kde sice komáři nebyli, ale horko bylo nesnesitelné – okna se prostě nedala otevřít. Mám pocit, že ráno všichni hotel opustili docela rádi.
Vlastní závod začal po rozkoukání kolem desáté hodiny. Celkem závodilo 9 pilotů v kategorii National a 2 v International. Původně byli přihlášeni do International čtyři závodníci, nakonec se však prezentovali pouze 3 – Jan Hlebaško, Jindra Dořičák a Michal Mikulec. Velká smůla postihla bohužel Michala. Jeho nová Extra byla již připravena na soutěžní start, když do ní narazil právě přistávající Raven. Odneslo to křidélko – serva vytržená z lože, ztržené převodovky a náhony křidélka. Pilot Ravenu nezvládl přistávací manévr, na plochu dosedl šikmo k její ose a vyjel z dráhy do místa, kde se připravovaly modely ke startu. Michal stačil sotva uskočit, na odtažení jeho modelu nebyl čas. Pro Michala tím soutěž skončila a měl naprosto zkaženou náladu až do konce. Celá soutěž se odlétala ve strašném vedru během soboty. Po dohodě s pořadatelem se létala dvě kola povinné sestavy a jedno kolo tajné. Tajné sestavy byly náročné, doslova prošpikované kopanými výkruty. Během jednotlivých kol byly krátké přestávky, pořadatel připravil pro závodníky něco k zakousnutí a bčerstvení. V kategorii National zvítězila moje maličkost před Tomášem Snozou a v Internationalu Jan Hlebaško před Jindrou Dořičákem. V závěru soutěže se létal také Free-style. Přihlásili se pouze Jánko Hlebaško a Jindra Dořičák a bodovalo se systémem, kdy ostatní piloti svým hlasem rozhodli o vítězství. Toho po zásluze dosáhl Jano, který se na rozdíl od nás tomuto stylu věnuje a na výsledcích je to vidět. Po vyhlášení výsledků a předání cen a pohárů jsme se už jen rozloučili a k večeru vyrazili k rodné domovině.
Pořadatele musím pochválit, že se vůbec k pořádání takové soutěže odvážili, protože účast pilotů mimo pohár EAC je docela nejistá. Jsem docela zvědavý, zda se tyto závody dostanou do podvědomí a v Dunajskej Lužnej se budeme setkávat každým rokem. Akce se nám líbila, pouze nás mrzela neúčast našeho druhého nejlepšího showpilota Milana Břečky. Ačkoliv dělal vše, aby si šel zazávodit, nakonec jej zlákala daleko prestižnější modelářská akce v Jihlavě.
Poznámka: Výsledkovou listinu zveřejníme po jejím obdržení od pořadatele.
Autor: Radek ?erný |