Hlavní Menu
  :: EAC
  :: Soutěže
  :: Technika
  :: Ostatní
  :: Odkazy
  :: Aktuality


Počet přístupů

VRTULE MEJZLÍK

Vrtule Mejzlík nám závidí celý svět!

Oficiální stránky EAC

Oficiální stránky EAC

Tlumiče a výfuky pro benzínové motory

VRTULE C-PROP

Vrtule C-PROP

Akroforum

Soutěže - zobrazení článku
 POZOR!!! OPRAVA VÝSLEDK? SOUT?ŽE F3M Czech Heaven 12.6.2010
Soutěže   17.06.2010 

Věnujte pozornost této reportáži z poslední soutěže na letišti Czech Heaven u Ivančic. Nejdříve ale omluva všem, kteří létají kategorii SPORTSMAN.



Více fotografií i s možností zvětšení
najdete uvnitř článku...



Nikdo není neomylný a tak se nám stalo (resp. mně), že jsem pořadateli poskytnul program na vyhodnocování výsledků pro kategorii F3M a ten se použil pro kategorii SPORTSMAN. Na první pohled jsou totožné, ale mají rozdílný algoritmus pro různé „váhy“ jednotlivých úloh. Stalo se tudíž, že SPORTSMAN se vypočítal z váhy obtížnosti POVINNÁ : VOLNÁ 35% : 20%! Co se stalo, asi tušíte. Volnou sestavu letěli pouze 3 piloti – Daniel Krob, Jakub Nečesánek a Vladimír Ochotný. U prvních dvou se to ještě moc neprojevilo, ale Vladimír Ochotný náhle „vystřelil“ z 6. místa na 3.! Tímto bych se chtěl pořadateli a všem soutěžícím omluvit a posílám všem nové výsledky zpracované již správně. Při tvorbě pravidel jsme kladli důraz především na přesné létání a volné sestavy jsme zařadili volitelně. Kdo chce, poletí a kdo ne, tak nemusí. Ale nesmí se stát, že dobře létající piloti budou „přeskočeni“ piloty, kteří povinné sestavy zvládají hůře a jen tím, že se rozhodnou letět volnou, odsunou z předních pozic soutěžící, kteří si tato místa vydřeli přesnými figurami.


Samozřejmě i nadále budou volné sestavy volitelné – tímto se omlouvám za další nešťastnou informaci od Ivoše Kryla, který po vyhlášení výsledků, nechápal co se stalo a jeho první reakce byla – nebudeme od příštích soutěží započítávat do celkových bodů volné sestavy! Tímto rozhodnutím jednak náhle změnil předem dohodnutá pravidla a rovněž, dle mého názoru, ochudil atraktivitu soutěží. Stejně tak by to znamenalo i zvýšené nároky na pořadatele, který by byl nucen vyhlašovat troje výsledky – F3M, povinné SPORTSMAN a nejlepší ve volných sestavách SPORTSMAN.


Proto tedy na objasnění: vše zůstává při starém, pouze opravdu došlo k chybě ve výpočtech a i nadále pojedeme podle původního scénáře – volitelné volné sestavy pro SPORTSMAN a váhy jsou 85 : 15%.


A teď už alespoň v krátkosti k reportáži. Soutěž se uskutečnila na nádherném letišti Czech Heaven a pořadatelem byl RC klub Brno. Majitel areálu, Honza Dašovský vybudoval opravdu výjimečný kompex s úrovní služeb, které nemají ve světě obdoby. I počasí báječně vyšlo a tak jsme mohli přivítat 6 pilotů SPORTSMAN a 7 pilotů F3M. Na poslední chvíli se omluvili Tomáš Babička (těsně před soutěží rozbil eroplán) a Jirka Mikeska, ten měl zdravotní problémy. Je výborné, že nás bylo víc než na první soutěži v Tachově. Bodování se zhostili zkušení bodovači Ondra Matula, Petr Bukovanský a zaskočit musel Ivoš Kryl jelikož domluvení bodovači ze Slovenska nemohli přijet. Ředitelem soutěže a motorem celé soutěže byl Laďa Ochotný, který s dalšími členy RC klubu Brno zajišťovali naprosto bezproblémový chod soutěže. Nejvíce potěšitelné je, že se nováčci zlepšují snad každým dnem! Výborně létají Daniel Krob, Jirka Hron a zdatně jim sekundují Aleš Myškeřík a mladý Jakub Nečesánek. Všichni jmenovaní až na Jakuba použili YAK55M 3m od Krill model. Jakub létá s elektrickým YAK55M o rozpětí 2.2m. Letěly se jako obvykle 2 povinné a Dan Krob, Jakub Nečesánek a Vladimír Ochotný letěli ještě volnou sestavu. Více se toho při jednodenní soutěži nedá stihnout. Hlavní kategorií bylo F3M. Tam stále dominuje Dan Hrachovec a na paty mu šlapou Matěj Šteigl a při neúčasti Jirky Mikesky i Martin Pasáček. Matěj s Martinem jsou tak vyrovnaní, že jejich výsledek po 1.povinné byl naprosto stejný počet bodů! Soutěže se zúčastnil i jeden pilot z Rakouska, Martin Brandmüler. Létal s YAK54 celodřevěné konstrukce o rozpětí 2.6m. Ostatní použili opět 3metrovky. Při tak těsném bodovém odstupu po povinných a tajných sestavách rozhodují volné sestavy. Na selhání, respektive uvolnění kabiny za letu u svého modelu YAK55M doplatil Martin Pasáček a jeho volná byla ohodnocena jen polovičním počtem bodů. Smůlu měl i Honza Hofman, kterému zhasnul motor MVVS 152 a sestavu nedokončil. Honza má obecně smůlu. Létá se dvěma eroplány, YAK55M od Krill model a KATANA S39% rovněž od Krill model. Je ale nějak nervózní a nedaří se mu letos, jak by si asi představoval. Matěj Šteigl zase výborně zvládá povinné a tajné sestavy, ale ztrácí ve volných. Rádia použili všichni na 2.4GHz a nebyl žádný problém. Roli zde hraje i fakt, že vybavení se používá to nejlepší co je na trhu. Nepřevažuje žádná značka, jsou k vidění GRAUPNER MC24, FUTABA FX30 a 40, SPEKTRUM. Moduly 2.4 se používáíj SPEKTRUM, FASST a JETI DUPLEX. Vše ve spojení s POWER BOXem, 1 nebo dvěma přijímači a digitálními servy a LiPo accu. Motory jsou DA150 a 170, 3W 157 a 170 a MVVS 152. V menších modelech jsou převážně motory DLE. Vrtule v drtivé většině MEJZLIK 29×12 třílist a 30×13 až 32×10 dvojlisté na volné sestavy.


Nezbývá mně, než Vám všem popřát mnoho zdaru a píle do tréninků a samozřejmě co nejlepší umístění na dalších soutěžích jak u nás, tak i v zahraničí. Mám info, že někteří piloti budou absolvovat některé soutěže EAC a rovněž velké pozornosti se těší prestižní soutěž, pořádaná 1× za dva roky, německý ACROMASTERS. Letos je pouze pro zvané piloty a když jsem si prohlížel sestavy, no potěš… :-)


Ještě jednou se tedy všem omlouvám za chybu a zvu všechny na další soutěž 3.7.2010 do Miskovic k Petrovi Henčlovi.


Zde jsou zobrazení první tři z každé kategorie. Kompetní výsledky se můžete stáhnout ve formě PDF dokumentu pomocí odkazu vedle názvu příslušené kategorie:


SPORTSMAN (Kompletní výsledky ke stažení zde)

  1. Daniel Krob
  2. Jakub Nečesánek
  3. Jiří Hron


F3M (Kompletní výsledky ke stažení zde)

  1. Dan Hrachovec
  2. Martin Brandmüler – Rakousko
  3. Matěj Šteigl



Zpracoval: Trenér F3M Zdeněk Šteigl

Autor: Zden?k Šteigl

 
  Copyright © 2002 - 2007 RC-XXL.cz

edit [1582]