Hlavní Menu
  :: EAC
  :: Soutěže
  :: Technika
  :: Ostatní
  :: Odkazy
  :: Aktuality


Počet přístupů

VRTULE MEJZLÍK

Vrtule Mejzlík nám závidí celý svět!

Oficiální stránky EAC

Oficiální stránky EAC

Tlumiče a výfuky pro benzínové motory

VRTULE C-PROP

Vrtule C-PROP

Akroforum

Home
Ostatní   25.07.2002 

Problematika pojištění odpovědnosti za škody zajímá letecké modeláře tím více, čím větší a rychlejší modely provozují. Mnoho z nás vyjíždí na soutěže do zahraničí a tam to bez pojištění nejde už vůbec.

autor: Michal Mikulec
Reportáže   25.07.2002 

Nejlepším pilotem tohoto ro?níku EAC je Hugo Peyer ze Švýcarska
Ve dnech 20. – 21. července se konal čtvrtý závod Evropského poháru obřích akrobatů v německém Brettheimu. Českou republiku zde reprezentovali Tomáš Snoza, Jindřich Dořičák, Michal Mikulec a Radek Černý. Trenérem a zároveň mezinárodním bodovačem byl v jedné osobě Jiří Havel. V kategorii National se objevilo několik nových tváří z Německa a Švýcarska. Někteří minulí vítězové z této kategorie (Christian Rückert, Jens Leubecher), kteří by podle pravidel měli přestoupit do kategorie International, se však nezúčastnili. Evropská špička (Klaus Dettmer, Hugo a Noldi Peyerové a Beat Koenig) však byla kompletní. Škoda, že letos nelétá vynikající rakouský pilot Erwin Baumgartner, který po několika haváriích a nedostatku času na trénink, létá pouze show.

autor: Radek ?erný
Reportáže   24.07.2002 

O víkendu 6. a 7. července se nebe opět zaplnilo velkými modely. Stalo se tak na druhém ročníku Poháru Železných hor, který pořádal Modelářský klub Heřmanův Městec.

autor: Radek ?erný
Reportáže   22.07.2002 

Skupinové foto s našimi drobe?ky
V prvním červencovém týdnu proběhlo v Bohuňovicích soustředění pilotů obřích akrobatických modelů.

autor: Michal Mikulec
 STOLETÝ KALENDÁ? 2002
Ostatní   30.07.2002 

autor: Radek ?erný
Technika   22.07.2002 

Při posledním závodě EAC v roce 2001 v Rodingu jsme pořídili několik zajímavých fotografií z útrob letounů.

autor: Radek ?erný
Technika   23.07.2002 

Každý, kdo poprvé zakoupí benzínový spalovací motor do modelu stojí před problémem, jak tento motor seřídit. Správný volnoběh, přechody otáček, maximální výkon a také spolehlivý chod jsou základní atributy potřebné pro provoz velkého modelu. Až na drobné vyjímky je většina benzinových motorů vybavena karburátorem Walbro nebo BING. Existují i jiné obchodní názvy, ale všechny typy mají společné znaky. Jsou to: dopravní čerpadlo paliva, podtlakový regulátor bohatosti směsi a klapka, kterou se regulují otáčky. Tento článek si neklade za cíl teoreticky vyložit funkci jednotlivých komponent, ale prakticky vyložit seřízení a upozornit na možné záludnosti karburátoru.

autor: Radek ?erný
 Kalendá? akcí ob?ích akrobat? v roce 2003
EAC   18.08.2003 

Kalendář akcí obřích akrobatů v roce 2003

#

Datum

Akce

Místo konání

Typ akce

Status

1

03. - 04.05.

Setkání pilotů modelů RCM3X

Modelářské letiště Plzeň

národní

bylo

2

30.06 - 04.07.

Soustředění obřích akrobatů

Letiště Bohuňovice

národní

bylo

3

05. - 06.07.

Pohár železných hor RCM3X

Letiště Podhořany

národní

bylo

4

25. - 27.07.

I EAC Německo

Schwarndorf

EAC

bylo

5

08. - 10.08.

II EAC Česká republika

Krnov

EAC

bylo

6

15. - 17.08.

III EAC Rakousko

Gnas

EAC

bylo

7

19. - 21.09.

IV EAC Itálie

Miláno

EAC

bude

8

26. - 28.09.

EAC - Závěrečná soutěž a vyhodnocení - Německo

Lahr

EAC

bude

autor: Michal Mikulec
Technika   24.07.2002 

Před nedávnem jsme slíbili, že vyzkoušíme nová obří digitální serva Hitec HS 5735 a posoudíme možnost jejich použití pro ovládání směrového kormidla u obřích modelů. Rozhodl jsem se porovnat jejich vlastnosti se servy Futaba S 5301, se kterými jsem létal jeden rok. Porovnání se známými servy dávám přednost před absolutním měřením parametrů výrobce, protože žádný z nich neudává metodiku a podmínky měření, takže může často dojít k omylům. Serva HS 5735 působí velmi robustním dojmem a hliníková ovládací páka rozhodně potěší. Větší robustnosti odpovídá i o 30g větší hmotnost oproti S 5301. Při porovnávání mne zajímaly tři hlavní parametry: Přesnost nastavení určité (neutrální) polohy při různých směrech a rychlostech pohybu, síla na páce 1 cm a plynulost pohybu při různých rychlostech. A jak dopadlo moje porovnání?

autor: Michal Mikulec
 PROPOZICE SERIÁLU EVROPSKÉHO AKROBATICKÉHO POHÁRU (EAC)
EAC   24.07.2002 

Soutěžní a stavební pravidla, katalog obratů pro tajné sestavy a přihlašovací formuláře pro všechny soutěže seriálu EAC si můžete stáhnou zde. Propozice v PDF formátu

autor: Michal Mikulec
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
 
  Copyright © 2002 - 2007 RC-XXL.cz

edit [1582]